09 grudnia, 2013

Pizza doskonała.




          Długo szukałam idealnego przepisu na ciasto do pizzy i w końcu udało mi się znaleźć takie, które łatwo się robi, szybko piecze, pięknie rośnie i wspaniale smakuje! Innymi słowy: ciasto idealne :) Zdziwiły mnie składniki, nie mogę powiedzieć, że nie ale zaryzykowałam i nie mam zamiaru już więcej eksperymentować z żadnymi innymi przepisami bo ten to właśnie to! :)

Składniki:  1/2 drożdży
                 1/2 szkl. mleka
                 2 łyżeczki cukru
                 1 łyżeczka soli
                 4 szkl. mąki
                 1/2 szkl. oleju
                 kasza manna
                 1szkl. wody;

Wykonanie:
1. Do miski wsypujemy mąkę oraz sól, mieszamy dokładnie.
2. Podgrzewamy mleko tak aby było ciepłe (nie gorące!).
3. Odlewamy 3/4szkl. mleka do drugiej szklanki i odstawiamy na bok.
4. Do 1/4szkl. ciepłego mleka wsypujemy cukier oraz dodajemy drożdże, mieszamy do rozpuszczenia, a następnie odstawiamy na kilka minut do momentu podwojenia przez drożdże swojej objętości.
5. Wyrośnięte drożdże przelewamy do mąki z solą, dolewamy pozostałe mleko, oraz połowę oleju.
6. Wszystką łączymy łyżką dolewają po trochę ciepłej wody oraz pozostałego oleju, następnie zagniatamy dłońmi.Ciasto nie powinno być twarde, wręcz może przyklejać się do dłoni.
7. Odstawiamy ciasto do wyrośnięcia.
8. Na blat wysypujemy kaszę mannę, kładziemy ciasto, na górę sypiemy kolejną porcję kaszy i zagniatamy.
9. Gdy kasza zmięknie, rozwałkowujemy ciasto i przekładamy na blaszkę, następnie smarujemy sosem, nakłuwamy widelcem i wkładamy do zimnego piekarnika na 10min. włączając grzanie na 180°C.
10. Wyjmujemy ciasto, kładziemy dodatki po czym blaszkę znów wkładamy do piekarnika- na 20minut.

Mówię Wam: Pycha!!!!




4 komentarze:

  1. Uwielbiam pizzę :)))
    Twoja wygląda smakowicie :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojj ale bym zjadła kawałeczek, pychota! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. faktycznie, musi być doskonała ; ) od dłuższego czasu mam ochotę na pizzę, robisz mi jeszcze większego smaka ; ) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Z każdą nową wypowiedzią jest nam coraz milej :)